CLIENTE CLIENT
McDONALD’S

ENQUADRAMENTO WORK
Estratégia + Naming + Identidade + Peças de Ativação de Campanha

Strategy + Naming + Identity + Campaign Activation Pieces

DESAFIO CHALLENGE
Criação e desenvolvimento de estratégia de campanha para colaboradores, tendo como objetivo promover as vantagens de estar numa casa como a McDonald’s. Os colaboradores são os melhores embaixadores da marca e são convidados a apresentar-se enquanto influenzers.

Creation and development of a campaign strategy for employees, with the aim of promoting the advantages of being part of a company like McDonald’s. Employees are the best brand ambassadors and are invited to present themselves as influencers.

A NOSSA PROPOSTA OUR PROPOSAL

Numa era dominada pela Geração Z e pelo consumo imediato de conteúdos, surge o novo conceito #McInfluenZers, que convida um grupo restrito de colaboradores McDonald’s a ser os primeiros embaixadores da marca em Portugal e a comunicar de forma original e genuína, através das suas redes sociais.
Com um conceito jovem, ágil e versátil, a nova campanha de #McInfluenzers distingue-se pela linguagem gráfica contemporânea. Um conjunto de suportes online e offline que nos envolvem numa era digital de consumo imediato. A estratégia de comunicação evidencia uma parceria entre a empresa e os seus colaboradores numa lógica de engagement e gamification.

The #McInfluenZers campaign has been introduced at a time when Generation Z dominates the consumption of content. It is a unique initiative that involves a group of carefully selected McDonald’s employees in Portugal, who will serve as the brand’s first ambassadors. These employees will communicate in an original and authentic manner through their social media platforms.
The campaign has a youthful, dynamic, and adaptable approach, which is reflected in its modern and attractive graphic language. With a range of online and offline materials, the campaign aims to immerse its audience in a digital era that demands immediate consumption. The communication strategy emphasizes a partnership between the company and its employees, with a focus on engagement and gamification.