CLIENTE CLIENT
McDonald’s
ENQUADRAMENTO WORK
Lançamento e implementação em Portugal de nova Rede Social Interna exclusiva para colaboradores.
Launch and implementation of a new Internal Social Network in Portugal, exclusively designed for employees.
DESAFIO CHALLENGE
Lançamento e implementação em Portugal de campanha de comunicação interna de cariz informativo, dedicada a todos os colaboradores. Uma nova App com inúmeras vantagens internas onde é promovida a cultura McDonald’s. Criação de diferentes momentos de comunicação, assente em diferentes Call to Actions.
Launch and roll out of an internal communication campaign in Portugal, designed for all employees. The initiative introduced a new App with multiple internal benefits, serving as a platform to promote and strengthen McDonald’s culture. Different communication moments were developed, each anchored in specific Calls to Action, ensuring engagement and active participation across the organization.
A NOSSA PROPOSTA OUR PROPOSAL
Definição das peças e suportes de comunicação, layout e implementação de campanha de comunicação interna para informar todos os colaboradores da nova App de Rede Social, com mensagens call to action para a ativação da conta na plataforma, incluindo o desenvolvimento de várias peças e suportes de comunicação, distribuídos em kit individual para cada restaurante/colaborador, como suportes no espaço Staff Only, e prémios em ações de gamification, sempre com mensagens e copys dedicados à peça/suporte/momento.
Definition of communication assets and formats, layout design, and full implementation of an internal campaign to inform employees about the new Social Network App. The campaign featured call-to-action messages encouraging account activation on the platform, supported by a wide range of tailored communication pieces. An individual kit was delivered to each restaurant/employee, complemented by materials placed in Staff Only areas and gamification prizes. Each asset, channel, and moment was designed with dedicated copy and messaging to ensure impact and engagement.


